Podziemna rewolucja na Bemowie – oto najnowsze postępy budowy metra


2025.03.06
Autor: Bartosz Motorek
Metro na Bemowie coraz bliżej. Już w najbliższy weekend potężna tarcza TBM Krystyna przebije się przez stację Lazurowa, drążąc tunel pod ulicą Lazurową. To kolejny krok w budowie ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie. Jakie stacje powstaną?

Na Bemowie trwa budowa ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie. Wkrótce do użytku oddane zostaną trzy nowe stacje: C3 „Lazurowa” (w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej), C2 „Chrzanów” (przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej) oraz C1 „Karolin”, gdzie znajdą się także tory odstawcze. Za tą ostatnią stacją powstają podziemne tory dojazdowe prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej „Karolin”. Nowa infrastruktura pozwoli na pełną obsługę pociągów kursujących na drugiej linii metra. W ramach inwestycji przewidziano również budowę dwóch wentylatorni.

Tymczasem pod ziemią trwa intensywna praca maszyn TBM. Tarcza Anna właśnie przebiła się do stacji Lazurowa. Teraz kolej na Krystynę – w najbliższy weekend (7-10 marca) wydrąży tunel pod ulicą Lazurową i przedostanie się przez konstrukcję stacji.

To przedsięwzięcie stanowi trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra i jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten, realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027, uzyskał dofinansowanie unijne w wysokości 1,125 mld zł.

Całkowita wartość inwestycji wynosi 3 mld zł.

Po ukończeniu całej drugiej linii metra, mieszkańcy Bemowa zyskają szybkie i wygodne połączenie z innymi częściami Warszawy, co znacznie usprawni komunikację miejską w stolicy.


Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.