
Poznań
Wiadomości
Rozbiorą most i wybudują na nowo. To jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę
Zły stan techniczny Mostu Bolesława Chrobrego na Warcie w Poznaniu sprawił, że wymagana jest jego przebudowa, a tak naprawdę budowa od nowa. Ogłoszony został właśnie przetarg na generalnego wykonawcę inwestycji.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni generalnego wykonawcę prac budowlanych dotyczących przebudowy Mostu Bolesława Chrobrego w Poznaniu. To jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę, która zostanie całkowicie rozebrana i wybudowana na nowo.
Projekt nowego Mostu Bolesława Chrobrego przez Wartę w Poznaniu, wiz. wizualizacja podglądowa
Zły stan techniczny poznańskiego mostu sprawił, że konieczna jest jego szybka przebudowa. Ta popularna przeprawa przez Wartę, która łączy Stare Miasto z m.in. Ostrowem Tumskim i Śródką, została wybudowana w połowie lat 60. XX wieku. Pod koniec lat 80-tych przeszła kapitalny remont.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu około trzech lat, a całość jest podzielona na etapy. Pierwsze roboty mają ruszyć jesienią 2025 roku. W pierwszej kolejności wyłączona z ruchu i rozebrana zostanie nitka północna mostu. Na czas realizacji tej części inwestycji, przejazd w obu kierunkach poprowadzony zostanie południową nitką. Kolejny etap to zamiana stron - ruch odbywał się będzie przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową.
Projekt nowego Mostu Bolesława Chrobrego przez Wartę w Poznaniu, wiz. wizualizacja podglądowa
Nowy Most Bolesława Chrobrego nadal będzie posiadał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Po wybudowaniu przeprawy, zmienią się dojazdy do mostu, gdyż inwestycja obejmuje również rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Po obu stronach mostu powstaną drogi rowerowe i chodniki. Dzięki inwestycji piesi nie będą już musieli schodzić do przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. Wykonawca zlikwiduje istniejące zejścia, a w ich miejsce pojawią się tradycyjne, naziemne przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni generalnego wykonawcę prac budowlanych dotyczących przebudowy Mostu Bolesława Chrobrego w Poznaniu. To jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę, która zostanie całkowicie rozebrana i wybudowana na nowo.
Projekt nowego Mostu Bolesława Chrobrego przez Wartę w Poznaniu, wiz. wizualizacja podglądowa
Zły stan techniczny poznańskiego mostu sprawił, że konieczna jest jego szybka przebudowa. Ta popularna przeprawa przez Wartę, która łączy Stare Miasto z m.in. Ostrowem Tumskim i Śródką, została wybudowana w połowie lat 60. XX wieku. Pod koniec lat 80-tych przeszła kapitalny remont.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu około trzech lat, a całość jest podzielona na etapy. Pierwsze roboty mają ruszyć jesienią 2025 roku. W pierwszej kolejności wyłączona z ruchu i rozebrana zostanie nitka północna mostu. Na czas realizacji tej części inwestycji, przejazd w obu kierunkach poprowadzony zostanie południową nitką. Kolejny etap to zamiana stron - ruch odbywał się będzie przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową.
Projekt nowego Mostu Bolesława Chrobrego przez Wartę w Poznaniu, wiz. wizualizacja podglądowa
Nowy Most Bolesława Chrobrego nadal będzie posiadał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Po wybudowaniu przeprawy, zmienią się dojazdy do mostu, gdyż inwestycja obejmuje również rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Po obu stronach mostu powstaną drogi rowerowe i chodniki. Dzięki inwestycji piesi nie będą już musieli schodzić do przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. Wykonawca zlikwiduje istniejące zejścia, a w ich miejsce pojawią się tradycyjne, naziemne przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów.
AnK
Gość