
Gdańsk
Wiadomości
Duży projekt hydrotechniczny w Polsce. Umowa na blisko 130 mln zł
Podpisana została umowa dotycząca rozbudowy Nabrzeża Węglowego w Porcie Gdańsk, która umocni jego pozycję jako kluczowego węzła transportowego na Bałtyku. Wartość inwestycji to blisko 130 mln zł.
Budimex S.A. zawarł z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A umowę, w ramach której zmodernizuje nabrzeże Porcie Gdańsk o łącznej długości 546 metrów. Wartość kontraktu wynosi ponad 127 mln zł brutto.
Rozbudowa Nabrzeża Węglowego poprawi przepustowość i możliwości przeładunkowe portu. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach - pierwszy dotyczy modernizacji nabrzeża o długości 252 metrów, natomiast drugi - 294 metrów. Całość ma zostać wykonana w ciągu 130 tygodni od momentu podpisania umowy.
Projekt jest kluczowym elementem modernizacji wewnętrznej części Portu Gdańsk, a inwestycja pozwoli na obsługę większych jednostek pływających. Przy realizacji zastosowana zostanie nowoczesna konstrukcja płytową, która będzie wsparta na żelbetowych palach z przednią stalową, kombinowaną ścianką szczelną wraz z żelbetową nawierzchnią, torami kolejowymi, szynami poddźwigowymi, pachołami o nośności 1000 kN i punktowymi urządzeniami odbojowymi. Głębokość techniczna zostanie zwiększona z 8 metrów do 11,2 metra, a to pozwoli na obsługę statków o zanurzeniu do 10,6 metra.
Ponadto inwestycja zapewni większą wytrzymałość oraz dostosowanie do obsługi statków o nośności do 35 tys. DWT oraz statków niepełnoładownych o nośności 100 tys. DWT.
Budimex prowadzi obecnie m.in. budowę nowoczesnego terminalu kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku.
Budimex S.A. zawarł z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A umowę, w ramach której zmodernizuje nabrzeże Porcie Gdańsk o łącznej długości 546 metrów. Wartość kontraktu wynosi ponad 127 mln zł brutto.
Rozbudowa Nabrzeża Węglowego poprawi przepustowość i możliwości przeładunkowe portu. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach - pierwszy dotyczy modernizacji nabrzeża o długości 252 metrów, natomiast drugi - 294 metrów. Całość ma zostać wykonana w ciągu 130 tygodni od momentu podpisania umowy.
Projekt jest kluczowym elementem modernizacji wewnętrznej części Portu Gdańsk, a inwestycja pozwoli na obsługę większych jednostek pływających. Przy realizacji zastosowana zostanie nowoczesna konstrukcja płytową, która będzie wsparta na żelbetowych palach z przednią stalową, kombinowaną ścianką szczelną wraz z żelbetową nawierzchnią, torami kolejowymi, szynami poddźwigowymi, pachołami o nośności 1000 kN i punktowymi urządzeniami odbojowymi. Głębokość techniczna zostanie zwiększona z 8 metrów do 11,2 metra, a to pozwoli na obsługę statków o zanurzeniu do 10,6 metra.
Ponadto inwestycja zapewni większą wytrzymałość oraz dostosowanie do obsługi statków o nośności do 35 tys. DWT oraz statków niepełnoładownych o nośności 100 tys. DWT.
Budimex posiada duże doświadczenie w realizacji projektów hydrotechnicznych, co pozwala nam na efektywne zarządzanie tego typu kontraktami, zarówno pod względem technicznym, jak i organizacyjnym. Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom inżynieryjnym oraz wykwalifikowanej kadrze możemy realizować nawet najbardziej wymagające inwestycje. Każdy projekt traktujemy indywidualnie, dostosowując technologie i harmonogram prac do specyfiki danego zadania oraz potrzeb inwestorapowiedział: Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex S.A.
Budimex prowadzi obecnie m.in. budowę nowoczesnego terminalu kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku.
Inne wiadomości o Budimex
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
- Ruszyło drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej 2025-04-01 06:45:15
- Ukończona bryła budynku, który połączony zostanie z jednym z symboli Bydgoszczy 2025-03-28 08:15:39
- Gigantyczna maszyna wpłynęła do portu w Gdańsku. Zostanie użyta do drążenia tunelu 2025-03-05 07:02:51
-
Komentarze
Brak wpisów.