
Wejherowo
Wiadomości
Wybudowany w 1870 roku dworzec kolejowy odzyskał dawny blask
Pierwsi podróżni mogli już skorzystać ze zmodernizowanego dworca kolejowego w Wejherowie, który w ciągu ostatniego półtora roku przechodził prace remontowo-budowlane. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A.
Dworzec kolejowy w Wejherowie mieści się przy czynnej linii kolejowej nr 202 łączącej Trójmiasto ze Słupskiem, Koszalinem i Stargardem. Historyczny obiekt powstał w latach 1867-1870, a w około 1905 roku został rozbudowany.
Ostatnie półtora roku upłynęły na modernizacji budynku. W ramach inwestycji renowacji poddana została jego elewacja, a także znajdujące się na niej detale architektoniczne. W trakcie prac okryto historyczne napisy z nazwą miasta przy elewacji północnej i zachodniej budynku dworca. Duże zmiany widoczne są także wewnątrz obiektu. Obecnie to budynek w pełni dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych.
Zachodnia, parterowa część budynku stała się przestrzenią do obsługi podróżnych, gdzie znajduje się hol, pomieszczenia kas biletowych dla przewoźników kolejowych i autobusowych oraz dwie toalety. Dworzec oferuje także lokale handlowo-usługowe, które zostały wynajęte. Na parterze i piętrze budynku otwarta zostanie powiatowa biblioteka, natomiast na poziomie 0 we wschodniej części powstanie sklep typu convenience.
Inwestycja swoimi pracami objęła również najbliższe otoczenie dworca. Rozebrano parterową zachodnią dobudówkę oraz cztery budynki usługowe. Powstał niewielki parking samochodowy zlokalizowany po stronie zachodniej obiektu, wiata rowerowa i śmietnikowa.
Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 18 mln zł brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A., a projekt przebudowy wykonała pracowania PAS PROJEKT sp. z o.o. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum firm w składzie: KAMARO spółka z o.o. sp. k. z siedzibą w Gdańsku (lider konsorcjum) oraz Sobin sp. z o. o. z Gdańska.
Dworzec kolejowy w Wejherowie mieści się przy czynnej linii kolejowej nr 202 łączącej Trójmiasto ze Słupskiem, Koszalinem i Stargardem. Historyczny obiekt powstał w latach 1867-1870, a w około 1905 roku został rozbudowany.
Ostatnie półtora roku upłynęły na modernizacji budynku. W ramach inwestycji renowacji poddana została jego elewacja, a także znajdujące się na niej detale architektoniczne. W trakcie prac okryto historyczne napisy z nazwą miasta przy elewacji północnej i zachodniej budynku dworca. Duże zmiany widoczne są także wewnątrz obiektu. Obecnie to budynek w pełni dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych.
Zachodnia, parterowa część budynku stała się przestrzenią do obsługi podróżnych, gdzie znajduje się hol, pomieszczenia kas biletowych dla przewoźników kolejowych i autobusowych oraz dwie toalety. Dworzec oferuje także lokale handlowo-usługowe, które zostały wynajęte. Na parterze i piętrze budynku otwarta zostanie powiatowa biblioteka, natomiast na poziomie 0 we wschodniej części powstanie sklep typu convenience.
Inwestycja swoimi pracami objęła również najbliższe otoczenie dworca. Rozebrano parterową zachodnią dobudówkę oraz cztery budynki usługowe. Powstał niewielki parking samochodowy zlokalizowany po stronie zachodniej obiektu, wiata rowerowa i śmietnikowa.
Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 18 mln zł brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A., a projekt przebudowy wykonała pracowania PAS PROJEKT sp. z o.o. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum firm w składzie: KAMARO spółka z o.o. sp. k. z siedzibą w Gdańsku (lider konsorcjum) oraz Sobin sp. z o. o. z Gdańska.
Inne wiadomości o Dworzec kolejowy PKP, PKP Oddział Dworce Kolejowe
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
- Rusza budowa nowego dworca Częstochowa Główna. Przy jego projektowaniu brało udział paryskie biuro 2025-03-07 18:53:12
- W Olsztynie powstał największy w regionie węzeł kolejowy. Inwestycja za ponad 660 mln zł 2025-02-27 14:12:39
- Projekt w Gdyni o wartości ok. 3,5 mld zł. Powstanie wielofunkcyjna dzielnica 2024-12-23 14:51:40
-
Komentarze
Brak wpisów.