Mieszkanie nad marketem? Gigant spożywczy z nowym projektem w Poznaniu


2025.03.11
Autor: Piotr Maślak
Zakupy niemal bez wychodzenia z domu, szybki dostęp do sklepów i usług oraz duży parking tuż pod budynkiem – tak może wyglądać codzienność przyszłych mieszkańców nowej inwestycji w Poznaniu. Niemiecka sieć supermarketów uzyskała zgodę na budowę mieszkań na wynajem nad swoim sklepem, idąc tym samym śladem swojego siostrzanego Lidla.

Nowa inwestycja w sercu Poznania


Projekt powstanie w pobliżu centrum handlowego Posnania, u zbiegu ulic Brneńskiej i Milczańskiej. Początkowo planowano trzykondygnacyjny budynek, jednak inwestor złożył wniosek o zwiększenie liczby pięter do pięciu. Finalnie na parterze znajdzie się parking samochodowy, na pierwszym piętrze zlokalizowany zostanie market Kaufland wraz z lokalami usługowymi i gastronomicznymi, a na trzech kolejnych piętrach zaplanowano pomieszczenia zamieszkania zbiorowego w formie akademika.

Rola w tej inwestycji firmy Kaufland ogranicza się wyłącznie do budowy i prowadzenia sklepu. Niemiecka sieć nie będzie właścicielem mieszkań powstających w budynku i nie zajmuje się ich sprzedażą ani wynajmem. Za realizację tej części inwestycji odpowiada firma Eudeco, która pełni rolę generalnego wykonawcy i finalnie stanie się właścicielem powierzchni mieszkalnej.

Kaufland – gigant handlowy w nowej roli


Kaufland to jedna z największych sieci supermarketów w Europie, należąca do niemieckiego koncernu Schwarz Gruppe, który jest również właścicielem Lidla. W Polsce marka zadebiutowała w 2001 roku i od tego czasu konsekwentnie rozwija swoją działalność, posiadając obecnie ponad 230 sklepów na terenie kraju. Firma stawia na szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny oraz wygodne zakupy w przestronnych marketach. Teraz Kaufland rozszerza swoją działalność o sektor nieruchomości, wprowadzając nowatorskie połączenie przestrzeni handlowej i mieszkalnej.

Trend na łączenie handlu z mieszkaniami


Podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują w Europie Zachodniej, gdzie deweloperzy coraz częściej łączą obiekty handlowe z przestrzeniami mieszkalnymi. Teraz ten trend zaczyna przybierać na sile również w Polsce. Lidl, należący do tej samej grupy co Kaufland, już wcześniej zapowiedział podobną inwestycję w Warszawie, jednak na razie nie podjęto działań w tej sprawie.

Czy przyszłość mieszkalnictwa to życie nad marketem? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – wygoda i oszczędność czasu mogą przyciągnąć wielu zainteresowanych. Pozostaje czekać na realizację projektu i obserwować, jak rozwija się ten innowacyjny koncept w polskich miastach.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.