
Szczecin
Wiadomości
Jest zgoda na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Powstanie m.in. tunel pod Odrą
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi S6 o łącznej długości 49 km.
Jest już komplet decyzji ZRID dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzje o zezwoleniu na budowę wszystkich trzech odcinków tej inwestycji. Nowa droga ekspresowa S6 odciąży obecny przebieg dróg A6, S3 i S6, a ponadto ominie Szczecin od południa oraz wschodu. Poprawi się skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu.
Inwestycja skróci także trasę z Polic do węzła Goleniów Północ z 58 km do 23 km, a czas przejazdu zmniejszy się kilkukrotnie.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina została podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy to Kołbaskowo - Dołuje o długości 13,6 km, w ramach którego powstaną m.in. dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym 8 przejść dla zwierząt. Kolejny, 11,9-kilometrowy odcinek pobiegnie od miejscowości Dołuje do Polic i składał się będzie z dwóch węzłów drogowych i 14 obiektów mostowych. Ostatni odcinek z Polic do Goleniowa będzie miał długość 23,4 km. W tej części inwestycji powstaną dwa węzły drogowe, a jeden zostanie rozbudowany. Ponadto wykonawca zrealizuje 22 obiekty mostowe oraz 5-kilometrowy tunel pod Odrą.
Harmonogram inwestycji. W grudniu 2024 roku ruszyły przetargi dotyczące generalnych wykonawców inwestycji. Oferty mają być znane w II kwartale tego roku, a w IV kwartale ma zostać podpisana umowa z podmiotem, który zrealizuje zadanie. Poszczególne odcinki Zachodniej Obwodnicy Szczecina będą oddawane etapami. Całość ma być gotowa do 2032 roku.
Jest już komplet decyzji ZRID dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzje o zezwoleniu na budowę wszystkich trzech odcinków tej inwestycji. Nowa droga ekspresowa S6 odciąży obecny przebieg dróg A6, S3 i S6, a ponadto ominie Szczecin od południa oraz wschodu. Poprawi się skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu.
Inwestycja skróci także trasę z Polic do węzła Goleniów Północ z 58 km do 23 km, a czas przejazdu zmniejszy się kilkukrotnie.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina została podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy to Kołbaskowo - Dołuje o długości 13,6 km, w ramach którego powstaną m.in. dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym 8 przejść dla zwierząt. Kolejny, 11,9-kilometrowy odcinek pobiegnie od miejscowości Dołuje do Polic i składał się będzie z dwóch węzłów drogowych i 14 obiektów mostowych. Ostatni odcinek z Polic do Goleniowa będzie miał długość 23,4 km. W tej części inwestycji powstaną dwa węzły drogowe, a jeden zostanie rozbudowany. Ponadto wykonawca zrealizuje 22 obiekty mostowe oraz 5-kilometrowy tunel pod Odrą.
Harmonogram inwestycji. W grudniu 2024 roku ruszyły przetargi dotyczące generalnych wykonawców inwestycji. Oferty mają być znane w II kwartale tego roku, a w IV kwartale ma zostać podpisana umowa z podmiotem, który zrealizuje zadanie. Poszczególne odcinki Zachodniej Obwodnicy Szczecina będą oddawane etapami. Całość ma być gotowa do 2032 roku.
Komentarze
Brak wpisów.